مقالات

نورپردازی توسط فیبرهای نوری

نورپردازی توسط فیبرهای نوری


 نورپردازی توسط فیبرهای  نوری دو دسته اند: یک نوع از فیبرهای نوری که برای انتقال اطلاعات و داده ها استفاده می شود و نوعی دیگر از فیبرهای نوری که برای نورپردازی ساختمان، هتل و مراکز مختلف استفاده می شود.
مشخصات فنی و تکنولوژی بالای  این سیستم نورپردازی این امکان را برای طراحان فراهم می آورد که با بکار گیری از یک منبع نوری نقاط روشن و بیشماری را ایجاد کند این سیستم توسط یک منبع نورانی، شار نوری تولید شده به سطح مشترک رشته های نوری منتقل می گردد این رشته ها به صورت منفرد یا گروهی در کنار هم چیده شده اند.
بر مبنای اصول فیزیکی نور، نورپردازی توسط فیبرهای نوری به دو صورت Side Light , End Light  می­باشد:
  
سیستم نورپردازی فیبر نوری End Light

سیستم نورپردازی فیبرنوری End Light که امروزه به آسمانهای پر ستاره مشهور است ابزار بسیار مناسبی برای استفاده معماران و طراحان داخلی می­باشد. مشخصات فنی و تکنولوژی بالای  این نوع سیستم  این امکان را برای طراحان فراهم می آورد که با بکارگیری از یک منبع نوری نقاط روشن بیشماری را در فواصل مختلف و دلخواه داشته و طرحهای متنوع و رویایی گوناگونی راخلق نمایند.
این سیستم نورپردازی در لابی ساختمانها و هتلها، سالن های پذیرایی، اتاقهای خواب و حتی درمکانهای با رطوبت بالا مثل استخر و سونا نیز بکار گرفته میشود.
 
 برای نصب آن نیاز به سقف کاذب می­باشد، طریقه ی نصب این سیستم به این صورت است که با توجه به متراژ مکان مورد نظر مخزن در وسط آن قرار می گیرند و رشته های نوری به دو قسمت تقسیم می شوند و در بین سقف کاذب قرار می گیرند .تقسیم می شوند و در بین سقف کاذب قرار می گیرند .

 
سیستم نورپردازی فیبر نوری Side Light  

نورپردازی فیبرهای نوری side Light با توجه به تکنولوژی که در ساخت آن بکار گرفته شده است به عنوان ایمن ترین سیستم روشنایی جهت استخر، آبنما و کلیه محیط های مرطوب شناخته شده است.
با این محصول نورپردازی میتوان نوری یکنواخت، زیبا و پیوسته را در پیرامون فضاهای ذکر شده با امکان تغییر رنگ و همچنین کنترل سرعت تعویض رنگها ایجاد نمود.

نورپردازی با چراغهای فیبر نوری

این چراغها از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند بوده و به راحتی در بدنه استخر نصب میگردد. با توجه به اینکه منبع نوری این چراغها پروژکتوری میباشد که در خارج از استخر نصب میشود و نور توسط فیبرهای نوری منتقل می گردد لذا هیچگونه جریان الکتریسیته در چراغهای دیواری استخر وجود ندارد.

نورپردازی استخر
 
این سیستم نورپردازی به عنوان ایمن ترین چراغهای روشنایی در نورپردازی استخر با امکان تغییر رنگ، کنترل سرعت تعویض رنگ و با طرحهای مختلف شناخته شده است.
این سیستم با قابلیت نصب بر روی لبه پله در رنگهای مختلف و متنوع و متناسب با رنگ پله، به راحتی با عملکردی ایمن نوری یکنواخت ایجاد می نماید.
پروفیل زیر پله به راحتی در حداقل فضا می تواند در داخل پله نوری یکنواخت ایجاد نماید.

برای نصب آن به طریق سیستم نورپردازی سقف عمل می شود با این توجه که قبل از اینکه کف آخر را اجرا کنند فیبرها را در محل مورد نظر نصب می کنند و بعد کف آخر را اجرا می کنند.